top of page
Search

זכויות חולי סרטן

סרטן היא מחלה שמטלטלת את עולמם של מי שחיים עמה ומשפיעה כמעט על כל היבט בהתנהלות שלהם. במקרים רבים, מדובר בהתמודדות מורכבת ומאתגרת במיוחד, שדורשת תעצומות נפש ואורך רוח. כדי לעזור לאותם אנשים שחיים עם המחלה, מציעה המדינה אמצעים שונים לתמיכה ולסיוע בהיבטים שונים של ההתמודדות עם הסרטן. כעת נסקור מכה מהחשובים ביותר שבהם:




מהן הזכויות שלהן זכאים חולי סרטן?



החזרי הוצאות ולינה – כאשר אתם נוסעים לקבלת טיפול למחלה, תוכלו לקבל החזר של 100 אחוזים על נסיעה בתחבורה ציבורית או השתתפות חלקית בהוצאות הנסיעה ברכב פרטי בתנאים מסוימים. אם אתם מוכרחים לעבור טיפול במקום שרחוק מביתכם, תוכלו במקרים מסוימים גם לקבל סיוע בתשלום על הוצאות הלינה במלון.

פנייה למרכזי רפואה דחופה – חולים אונקולוגיים רשאים לפנות למרכזי המיון בבתי החולים או למוקדי רפואה דחופה של קופות החולים ללא תשלום.

קבלת פאה למטופלים בהקרנות – המדינה מספקת גם פאות לאנשים שאיבדו את שיערם כתוצאה מטיפולי ההקרנה בשיעור של עד 33 אחוזים מההוצאה בפועל.

טיפולי שיניים – מטופלים יכולים לקבל החזר על טיפולי שיניים רק בשלב שלפני הטיפול הכימותרפי או טיפולים בקרינה. ההחזר ניתן על צילומים, עקירות, סתימות, הסרת אבנית, תותבות וכתרים זמניים.

טיפול נפשי תומך – חולי סרטן יכולים לקבל טיפול על נפשי להקלה בהתמודדות עם הטיפולים ותסמיני המחלה, בכפוף להפניה מהרופא או מהפסיכולוג המטפל.

בנוסף לשירותים שציינו כאן, המדינה עוד מגוון אמצעי סיוע אחרים לאנשים עם סוגי סרטן שונים. כדאי לבדוק עם קופת החולים למה בדיוק אתם זכאים בפועל.


חוק החולה הנוטה למות


למרבה הצער, במקרים מסוימים אנשים מתמודדים עם סרטן סופני ויודעים שימיהם ספורים. במצבים כאלו, המדינה מגדירה את זכותם להימנע מקבלת טיפול שיאריך את חייהם.

לחולים שעל פי ההערכות לא יחיו יותר משישה חודשים, חוק החולה הנוטה למות מאפשר לבחור שלא להאריך את חייהם, אך מחייב לתת להם טיפולים נלווים לשיפור ההתמודדות עם תסמיני המחלה, לרבות הזנה מלאכותית או ותרופות שונות. במקרים שבהם לחולה נשארו פחות משבועיים לחיות, הוא זכאי לבחור שלא לקבל גם את הטיפולים הנלווים האלו.


הוספיס לחולי סרטן – טיפול מסור עד הבית




אחת הזכויות המשמעותיות ביותר שהמדינה מספקת לחולי הסרטן ללא תשלום היא שירות של הוספיס בית – אנשי מקצוע שמגיעים עד למטופלים ומסייעים בהתמודדות עם כל שלבי המחלה – מהאבחון, דרך קבלת טיפולים רפואיים ועד להחלמה ולשיקום.

חברת שר"ן מעניקה שירות ליווי אישי לחולים אונקולוגיים הכולל שורה ארוכה של שירותים, לרבות סיוע רפואי, סוציאלי ואדמיניסטרטיבי. הטיפול כולל דרכים שונות להקלה בסבל ובתסמיני הלוואי של המחלה, לצד תמיכה נפשית וסיוע מקצועי למיצוי כלל הזכויות שמגיעות למטופל בהתמודדות עם המחלה.

אנשי המקצוע של שר"ן אשר מטפלים בחולי הסרטן נבחרים בקפידה וניחנים ברגישות, במקצועיות וברצון רב לעשות הכול כדי לשפר את הרגשתו של החולה בתקופה הכל-כך משמעותית הזאת.

4 views0 comments
bottom of page